onsdag 6 mars 2024

Badhuset

Igår åkte jag, Dagny, Tage, Lisa och Gustav på badhuset. Det var ett tag sedan vi var dit så vi var alla entusiastiska. 

Det är ytterligare en sak vi har gemensamt jag, Lisa och barnen. Vi älskar att bada! 

Vi hade räknat med massor av folk på badhuset till följd av sportlov i kombination med halvtrist sportlovsvädet. Men det var helt okey på folkfronten. 

Vi simmade, plaskade, hoppade, dök, åkte vattenrutschbana och på slutet kikade vi in mot motionsbassängerna. Till vår förtjusning såg vi då en vattenbana placerad längst in! Säkert en extrainsatt sportlovsattraktion. 

Å vad roligt vi hade när vi skulle ta oss från ena sidan av de flytande madrassena till den andra utan att ramla i vattnet! Efter några försök klarade både Gustav och Dagny att springhoppa över alla madrasser från den ena sidan till den andra. Tage kröp över och lyckades han också. 

Jag och Lisa däremot (dom enda vuxna omgivna av barn 😄) gjorde det ena tappra försöket efter det andra och plumsade i bassängen på alla möjliga tokiga vis med kallsupar och skratt. 

Efter att ha kutat och ramlat och simmat tills vi alla var ganska matt, så bestämde vi oss att vi alla skulle göra ett sista försök. Jag kom till madrass nummer 4:a av kanske 8. Barnen tog sig hela vägen i mål utan att ramla och det gjorde även Lisa! Hon satsade gärnet och skuttade över varenda madrass från start till mål! Så jäkla grym!!! 
🤩🤩🤩

En till sak som jag och Dagny utmanade oss med igår på badhuset var att hoppa från trampolinen. Dagny vågade hoppa med fötterna först och jag dök från trampolinen. Det var många år sedan jag dök från en trampolin. Jag och Gustav simmade även ner på botten av den djupa dykpoolen. Det sprängde i öronen så vi fick tryckutjämna. 

Vi hade så himla kul! Jag blir glad av allt roligt som hände. 

När vi kom hem var vi så trötta och hungriga och döm om vår förvåning när vi insåg att vi var utelåst!!! 

Som väl är har vi gästvänliga grannar. En bit ifrån oss fick vi allt vi behövde hemma hos Amanda, Jimmy och lilla Ella i väntan på att Anders skulle komma hem. ❤️

TACK för en toppendag! 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar