söndag 10 mars 2024

Billy Opel

Igår lördag vad det dags för spelningen med Billy Opel på Folkets hus i Östersund.

Jag, Anders, Björn, Mia och Mias två barn hade köpt biljetter. 

Mormor var med barnen så att vi kunde få en gå-ut-kväll på stan. 

Kvällen började hemma hos Björn och Mia där vi blev bjudna på en jättegod middag. Sen for vi  till Folkets hus.

Billy Opel är en låtskrivare av rang. Hans texter är riktigt bra och han fångade verkligen publiken med sina små berättelser och anekdoter mellan låtarna. Stämningen i publiken var hög och trots att det var sittande publik var det liksom gung och hålligång i lokalen. 
Jag var glatt överraskad! 

Vi har sett Billy Opel ett antal gånger under årens lopp men denna spelning var den bästa jag kan minnas. Jag var nog mer fokuserad på just musiken och allt Billy Opel sa än jag varit tidigare år. 

Vi träffade på fler vänner och bekanta i publiken. Så kul.  

Efter spelningen åkte Mia, som skulle jobba dagen efter, hem och hennes son. 
Jag, Anders, Björn och Hilma tog en tur till Bishops arms innan vi for hem igen. 

Tack för denna klackarna i taket lördag. Det var jätteroligt med middag, spelning och pubbesök med prima sällskap. 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar