onsdag 20 april 2022

Rida Kaisa och Oddur

Att rida är så himla kul! Hästarna går mer nu och det märks att de fått bättre kondis och mer muskler. Det är som att båda är Chevor, Oddur är en Suburban och Kaisa en Corvette. 🤩😍

Det var inte särskilt länge sen jag red Kaisa själv för första gången öht då jag tidigare varit för tung för henne och hon är verkligen en fröjd att rida, min vita vårbäck! En sån lycka och seger! 🏆

Lisa och jag har jobbat för att få Kaisa på turer UTAN Oddur. Hennes strategi har varit att stanna och frysa fast och inte låta sig rubbas.  Hon har även protesterat på andra mindre roliga sätt och helt enkelt nått sitt mål så många gånger. Nämligen att vända och gå/springa hem till stallet. Hon har blivit väldigt befäst i sitt beteende. 

Men vi har lyckats! Med tålamod, svett, tydlighet, en smula djävlarannamma och massor av beröm. Vi har fått henne iväg på rundor och det har varit så kul! Att rida i lite högre tempo och bara vilja ha henne att tänka framåt. Glad, pigg, tölt och galopp och skritt samt nån blandning. Men bara fram fram fram. Hon är ändå sitt glada, pigga och schyssta jag trots att hon är själv. 

Igår var jag och Maria ut på en kortare tur med med en del skritt, skrölt och tölt. Solen sken och det kändes härligt. 🌞 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar