lördag 2 april 2022

Dagny 6 år

Våran älskade lilla tjej har fyllt 6 år! 
Själva födelsedagen spenderades på förskola där Dagny blev uppvaktad. Därefter ridskoletimme och slutligen på kvällen så åt vi glass och öppnade paket. Jag jobbade nämligen på morgonen. 

Bland annat fick Dagny sin högt efterlängtade klocka! Nu ska vi träna på tiden. 

På fredagen kom hennes morbror och moster hit. Firandet fortsatte och födelsedagsmiddagen och efterrätten fick Dagny själv bestämma. Hon valde pitepalt och glasstårta. 
Moster och morbror hade också med paket! En bok om urtidsdjur och en superfin Enhörning som Emma själv virkat till Dagny. ❤🌈🦄









Tage fick också ett paket. 



Den supermumsiga dajmglasstårtan 
med biskvibotten som jag och Tage
slängde ihop dagen innan föll 
inte riktigt Dagny i smaken. 
Tur det fanns bigpackglass i frysen... 









 

3 kommentarer:

  1. Oj, Grattis till Dagny -stora tjejen!
    Klocka är en så perfekt sexårspresent... tycker jag både som mamma och lärare ;)
    Och vilken jättefin enhörning!

    SvaraRadera
  2. Och "Unknown" var jag som av någon anledning automatiskt hoppar över till mitt jobbkonto när jag skriver kommentarer.

    SvaraRadera
  3. Tack Mossfolk! Ja klocka och ryggsäck kändes som lämpliga 6-års presenter till Dagny som börjar skolan efter sommaren. 😊

    SvaraRadera