tisdag 25 januari 2022

Helgen

En ganska lugn och bra helg har passerat. En helg utan besök eller besökare. 

På torsdagen innan jag gick på mitt jobbpass träffade jag min svägerska Inger. Vi åt lunch tillsammans på Frejas i Ås. Jättefint att ses och prata igen. 

På fredagen efter avslutat jobbpass uträttade jag ärenden innan hemfärd. Mathandling, fyllde på lagret med toalettartiklar på Dollarstore. Jag var en sväng till Lillänge och sen for jag hem. Anders hade lyxen att få åka och ta vaccindos nummer 3 på fredagen. 

Vi hade vårat återkommande fredagsmys på kvällskvisten och på lördagen tog vi en gemensam långpromenad på bärande skoterspår. Anders hittade en prima bättre begagnad timmerdoning i Strömsund att ha efter snöskotern för kommande träd och vedhantering.

Vi fortsatte och avslutade nedpackning av julpynt, påskpynt och halloweenpynt i backar med lock och flyttade ut hela rasket till gamla lagårn. Sååå skönt! 

Jag och Maria kom oss ut på en kort liten ridtur igen och jag plus Dagny ägnade en del tid åt stallpyssel på lördagen. 

Anders födelsedagsmössa i fårskinn kom med posten och satt som ett smäck (på Anders). Jag ägnade en del av söndagen till att byta storlek i Tages garderob. Allt som är för smått åkte ner i banankartonger för vidare transport till mindre barn i bekantskapskretsen. Sen tog jag fram de två lådorna med begagnade kläder i den större storleken. Allt sorterades och veks in. 

Vädret är i plusgradigaste laget samt blåsigt, vilket har resulterat i blankis igen. Då passade det bra med kycklinggryta på lördagen och mustig linssoppa på söndagen. 

Vi har målat naglar och alla tycker nog det känns ganska skönt med att helt ha plockat bort och bytt ut julen mot lite ljusare och våriga detaljer i hemmet.

Helgens minus var att jag började känns mig krasslig på söndagskvällen. På måndagskvällen visade det sig att även jag, efter att ha klarat mig så länge, åkt på Corona! Känner mig dock trygg med att troligtvis ha drabbats av den mildare omikron varianten och är dessutom rustad med 3 vaccinationsdoser. Än så länge är det bara jag som är sjuk. Både fysiskt och testmässigt. 

Jag och barnen är hemma, jag sjuk, dom frisk.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar