tisdag 25 januari 2022

Ännu en ny slalomutrustning

Jag  lärde mig åka slalom i Väsjöbacken i Sollentuna för många, många år sedan. 

Min mamma tyckte det verkade vettigt. Dessutom skulle jag få följa med kusinerna (som redan kunde åka slalom) till både Sälen och Åre. Hon insåg att det vore roligare för mig med lite förkunskaper. Hon hade rätt.  Jag fullkomligt avskydde min skidskola men efter en vecka av förnedring hade jag fått tillräckligt styrsel på skidorna för att faktiskt tycka att slalom var riktigt kul. 

Jag följde med till fjälls med mina älskade kusiner på några lov, samt på resor med fritidsgården och skolan till bla Romme och Säfsen.  

Faktum är att jag trots att jag bott i Fjällnära ort sedan början 2006, inte stått på ett par slalomskidor sedan jag och min goda vän Erica Karlsson åkte till Romme i 1:a ring med Stockholms estetiska gymnasium när vi gick där. Dvs typ 20 år sedan! 😳

Nu när vi vistats en del i skidbackar med Dagny har suget kommit tillbaka. 

Jag har nu fixat en EGEN begagnad skidutrustning för första gången i mitt liv! Begagnade pjäxor köpte jag av en kompis som inte kunde ha dom längre. Min svägerskas gamla skidor och bindningar. Jag har köpt skidbyxor och lämpliga tumvantar på nätet och en skidjacka på Tradera. Dessvärre var jackan både för liten och väldigt mycket mer sliten än på bilden så mitt smarta köp blev dyrköpt. 

I fredags var jag på stadium outlet och skaffade nya stavar för 99 kr samt en svart hjälm och ett par svarta goggels till rimligt pris. 

Snart är jag fullkittad för pisten! Blir aldeless lagom att starta med knapplift och barnbackar tillsammans med Dagny! ❤

Samma hjälm och goggels som
 på bild fast svarta.

Det här känns som en milstolpe som jag verkligen ser fram emot! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar