onsdag 5 januari 2022

En strålande start

År 2022 började på bästa tänkbara sätt! Min kusin, som jag alltid stått väldigt nära och gjort väldigt mycket tillsammans med under min uppväxt, hennes varma kloka make och deras två ljuvliga döttrar (mina guddöttrar) lyckades boka om sina tågbiljetter! Så deras uteblivna besök blev att de kom upp till oss en vecka senare istället! 

Mina guddöttrar har varit så fina mot Dagny och Tage. De har lekt tillsammans från morgon till kväll. Jag och barnen har haft 3 toppendag med massa utelek, kvällsmys, och härlig samvaro. 

Jag har fått så mycket energi, kärlek och hjälp dessa dagar! 

Carro och jag började rida tillsammans när vi var 6 respektive 5 år. Sen red vi på Eneby därefter Rastaborg och slutligen stall Sjövillan ute på Ekerö varje lördagsmorgon enda till vi blev unga vuxna. Vi har deltagit på åtskilliga ridläger och 4H-läger tillsammans, och under några somrar hyrde vi ponnysar och hade på vårt landställe utanför Herräng i Roslagen.
Carro har alltid gillat den lite mer fria naturridningsupplevelsen och två kvällar i rad begav vi oss ut i den snöklädda naturen och galopperade på vackra stigar i skogen. Sist Carro red var i Honduras för 15 år sedan men det var som att hon aldrig slutat rida. Underbart att kunna göra detta tillsammans igen! 

 
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar