söndag 16 juli 2023

Mekarmake och matlagarfru

Jag kom hem till en av barnen och Anders nyklippt gräsmatta. 

Anders har lagat Amazonen. Mondeon står i garaget och väntar på reservdelar som är beställda. Barnens trasiga fyrhjuling har fått några nya reservdelar men sen började det tjorva med elen istället. Jag åker Ford-56:a till jobbet och klagar inte! 😍

Våra gamla orkidéer fortsätter att leverera och Inga-Britt gav mig en påse hemmagjort, vedugnsbakat tunnbröd som vi alla mumsade till frukost idag. Så gott!

Anne-Lie och Lotta hittade en jättefin klänning när de var på en loppis utanför Hammarstrand som de köpte till mig. Den var så tjusig så jag tvättade den raskt och använde den redan dagen efter. Så omtänksamt! 

På jobbet har jag bla lagat god kycklinggryta, en jätteful men väldigt smarrig kanelbullemjukkaka och idag improviserade jag ihop en pastasallad med ägg, tonfisk, fetaost, sallad, sockerärtor, tomat, gurka,majs och paprika. Tänkte även ha i rödlök men den glömde jag. Samt en cremefraigebaserad dressing med lite ditt och datt. Lyckad rätt. 

När jag jobbade fick jag bilder från Anders. Han och barnen besökte Engelska skolans roliga skolgård och barnen hade skoj. 

Imorgon kl 10 börjar min semester. 😊
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar