söndag 30 juli 2023

Loppis & bilträff i Simrishamn

Idag var tog mina föräldrar med sig barnen in till Ystad. De åkte veteranbrandbil, åt lunch och åkte den långa turen med Lilla tåget. Jag och Anders tog bilen till Simrishamn. 

Där väntade en jättestor loppis på oss: Suckarnas gång, samt en trevlig bilträff nere i hamnen med många vackra bilar och glada raggare som pratade bred skånska. 

Mellan fynden på loppis och bilträff i hamnen så åt vi lunch och besöket i Simrishamn avslutades med en varsin jätteglass. 

En väldigt bra dag tillsammans. 








Vi hittade även en trevlig liten loppis i Borrby. 
Där var vi även in en sväng på Röda korset. 

Majolikafat

En grön godisskål från Iittala har
 jag varit sugen på länge. 

Anders fann prima japanska kvalitets 
Blocknyklar för 10 kr styck.
Kamasatools. 

Vi hittade samma vackra Gefle Polka koppar
som vi redan har efter min mormor Greta och morfar Gösta. Fast dessa var mindre. 
 

En större bricka har jag letat ett bra tag efter. 

Denna vackra blomvas köpte vi av den sympatiske loppisinnehavaren i Borrby. 
Han skulle göra om sin lilla lokal från en loppis till en ateljé för konstnärer som saknade en plats att få ställa ut sin konst. 

Anders på väg till bilen
med våra loppisfynd.

Fin gammal fasad. 


En vacker besökare på min handväska. 


Smarrig skräpmatslunch.

Härlig skylt. 

En grann Cheva Impala 59:a.

Cheva pickup 48 till 53. 


En fin Kråmvickie.
Ford Crown Victoria 1955.

Hacke.


Cadillac 61 eller 62.

Mercury 56.

Pontiac 58.

Cheva 47 eller 48.

Cheva 55:a. En Ove och Sandrabil. 😊

En gammal trotjänare som kanske väntar 
på nya glansdagar på varvet i Simrishamn. 

Och ännu mer god glass. 


























 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar