onsdag 29 maj 2019

Hästmaj

Vädret varierar från högsommarvärme till snörusk. Jag och Oddur har ridit tillsammans med Petra och Spyrjandi nu i maj. Utöver att rida på färska björnspår red vi även på en flock renar som satte av i galopp. Tur att vi har så schyssta hästar! 

Jag hittade även en sadel till Kaisa på begagnadmarknaden. Den såldes av en tjej i Håbotibble, inte allt får långt ifrån mina föräldrar så dom var schyssta och åkte och hämtade den. Jag beställde ett nytt liiite vidare koppjärn (sadeln har utbytbara koppjärn vilket är bra), och jag tror faktiskt sadeln ligger bra på Kaisa. Jag har haft två vänner som har lite mer koll än mig som kikat på det och båda tycker den verkar ligga bra.  

I skrivande stund (29 Maj) är det riktigt styggväder ute. Blåst och snöblandat regn och runt 1 plusgrad. Jag tog faktiskt in hästarna i stallet för en stund sedan och de verkade faktiskt uppskatta gesten mycket. Dom var blöta av all nederbörd och mycket av vinterpälsen är nu borta (inte all dock). 













Nytt koppjärn.

Tölthester Frami.
(Med min kompis Marias gelepad ovanpå)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar