måndag 13 maj 2019

En Stockholmsresa

I tisdagskväll skjutsade Anders ut mig och barnen till flyget på Frösön. Till Dagnys stora förtjusning så skulle vi FLYGA flyplan (Ziiiiia) till Bromma flygplats. 

Dagny hade laddat för detta länge och trots att flyget gick ganska sent på kvällen så var barnen såååå himla duktiga och tappra! Tage hade jag i en sele på magen och Dagny höll mig i handen. Vi checkade bara in en väska. 

På Bromma kom sedan mormor och hämtade oss med bilen och körde oss till Järfälla. Morfar hade en spelning så han kom hem senare. 



Dag 1 åkte jag, barnen, mamma och pappa in till stan. Vi blev bjudna på lunch hemma hos min syster och hennes man. Efter det gick vi och lekte i Vasaparken. I Stockholm stod allt i blom och vi hade en himla tur med vårvädret! Marken i skogsdungarna täcktes av vitsippor. 



Dagny med sin moster. 

Tage med moster Johanna och morbror Andreas. 

Morfar och Tage. 


Lek i Vasaparken.







Dag 3 åkte jag, barnen och mina föräldrar och handlade lite i Sollentuna centrum. Sedan släppte de av mig på IKEA Barkarby där jag fick gå och strosa alldeles själv! Jag satte mig och tog en kaffe i restaurangen och när jag började vara färdig ringde jag mamma, som tillsammans med Dagny, kom och hämtade mig. 


Dag 3 åkte vi in till stan igen och från T-centralen tog vi spårvagnen till Djurgården. Utanför Junibacken kom sedan min moster Britt, men gudsmor Eva, min kusiner Carro och Gabbie samt kusinbarnen Dolores, Amanda och Hugo. 

Jag, Carro och barnen gick in på Junibacken medan de andra samt Tage gick och åt lunch tillsammans. De äldre barnen var så himla fina med Tage och Dagny. De hämtade trummor, åkte rutschkana och höll Dagny i handen och lotsade henne runt i de olika miljöerna på Junibacken. Vilka fina släktingar vi har!  

När vi kom hem till mormor och morfar igen dröjde det inte länge förrän Dagny bokstavligen somnade i sin målarbok efter middagen. Det är tröttsamt att vara på semester i storstan. 

Tremänningarna. ❤



Ännu lite senare på fredagskvällen kom även Anders och hundarna ner till oss i Järfälla. Jätteroligt tyckte vi allihopa. Hundarna älskar mina föräldrar och blir helt till sig i trasorna när vi ses. 



På lördagen tog vi det lugnt på morgonen. Sedan åkte jag, Anders och Dagny in mot stan igen. Vi åkte både pendeltåg, tunnelbana, djurgårdsfärja och spårvagn samt femtielva olika hissar och rulltrappor. Så spännande och exotiskt för Dagny!

Tillsammans med min bror och svägerska gick vi på Gröna lund. Under tiden passade mina föräldrar Tage och hundarna.

Vi hade så himla roligt på Grönan och åkte flera olika barnattraktioner med Dagny. Jag hann även med några turer med Jetline, en bergodalbana i trä och jag och min svägerska avslutade dagen med Frittfall. Skräckblandad förtjusning och svindlande kul! 












Vi köar till kärlekstunneln. ❤


 Efter några fantastiska dagar i Stockholm med fina möte, god mat, roliga aktiviteter och härligt vårväder styrde vi färden hemåt igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar