torsdag 6 december 2018

Snögubbe, kalas och ridtur

Frosten försvann och lägdor blev gröna för en tid. Men så för några dagar sedan kom det snö. Jag, Dagny och hundarna gick ut en eftermiddag efter förskolan och byggde en "Söölobbe" som Dagny säger. När den var klar byggde vi en snölykta också men det blåste för mycket för att kunna ha den tänd. Så igår införskaffade vi lite mindre gravljus för framtida snölykteljus. 

Vi har också blivit bjudna på ett jätteroligt 35-års kalas hos P med hans kompisar. God, mat, god tårta och en massa bus och skratt blev det. Precis som det alltid är med P och hans kompisar. 

Jag har också ridit Oddur på en tur som jag hade tänkt mig skulle bli lugn med lite galopper i den nya vackra snöbeklädda skogen. Den blev dock inte så lugn. Oddur var pigg och lite på tårna. Han blev rädd för en snöslunga och ett fågelbord i byn och började backa för att därefter försöka fly hem till stallet igen. Vi fick gå några ronder på byvägen innan jag fick honom att passera farligheterna i sidled med ansiktet mot det farliga fågelbordet. Men sedan var han sig själv igen, den pigga versionen dock. Han har många sidor min svarta kompis. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar