tisdag 25 december 2018

Julafton

När Dagny hade lekt en stund med sin nya järnväg som låg i strumpan från Tomten och resterande morgonbestyr var avklarade åt vi grötfrukost tillsammans. 

Sedan tog Anders, Dagny och hundarna en ny tur bort över byn med kälken medan Tage sov. Jag passade på att göra mig i ordning och sedan var det dags för en sen lunch, börja klä om och packa in oss i bilen för att åka mot julfirandet hos farmor och farfar i Lugnvik. 

I Lugnvik var också Barnens Faster Karin. Farbror Samuel och kusin Esther som bara är 5 månader äldre än Dagny. 

Vi träffades lagom till Kalle. Sedan åt vi julmat tillsammans för att sedan mottaga besök av självaste TOMTEN! Vilken lycka! 

Efter paketöppning passade jag på att gå en jätteskön promenad i Lugnvik med hundarna medan de andra förberedde fika. 

Efter kvällsfikat röjde Dagny och Esther tillsammans av den sista energin de hade kvar. Sedan var det dags att ta adjö och sätta sig i bilen för att åka hemåt igen. 

Väl hemma lämnade vi de sovande barnen i bilen när jag mockade i stallet. Anders hjälpte till och höll mig sällskap. Sen tog vi in Oddur och Kaisa. Jag kratsade hovar, drog åt broddarna, borstade bort snö och gav lite extra hö. Sen släckte vi stallampan och sa god natt.

När barnen sedan låg i sängarna plockade vi undan lite, gav hundarna kvällsmat i form av lasagne, samtalade vid köksbordet innan även vi gjorde kväll.  

En mycket lyckad och trivsam jul detta år 2018. Dagnys tredje julafton och Tages livs första. ❤























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar