lördag 1 december 2018

Julnedräkningen har börjat

Lördagen den 1 december började med att jag och barnen åt frukost tillsammans och Anders for på jobbet. Tage sitter i sin babysitter och spanar på mig och Dagny som äter. Efter en stund brukar han somna. 



Adventsljusstaken är fixad inför morgondagen 1:a advent. 




Hästarna äter hö utanför fönstret. 
Fåglarna har ännu inte hittat till min fågelmatare som jag fick i födelsedagspresent 

Efter frukosten hjälper Dagny mig att diska och torka. 

Tage passar på att gymma lite och hundarna ser sin chans till lite fysisk kontakt. 

Hon är så hjälpsam och flitig!

Dagen till ära har vi öppnat adventskalendrar. 
Dagny har en chokladkalender och så hjälper hon Tage att öppna hans glitterkalender.
Båda har kommit på posten från mormor och morfar.  

Städningen fortsätter och Dagny putsar mina tofflor. 

Efter det är det dags för lunch och sedan beger vi oss ut på en promenad med syskonvagn och hundar. Därefter hjälps vi åt med hästpyssel i stallet. Jag mockar och Dagny sopar. Vi får snabba oss på för Tage vaknar och vill ha mat. Vi avslutar (trots Dagnys protester) och går in.  



Det blir kväll och Tage ligger på golvet i vardagsrummet och rör sig massor på sin lilla filt. 
Han drar bland annat av sig sina strumpor.


Dagny och jag kvällsfikar och tittar på Astrid Lindgrens jul. 



Efter filmkvällen så får Dagny öppna ytterligare en adventskalender. Den med pixiböcker i. 
Hon blir glatt överraskad och vi läser pixiboken som låg bakom lucka nummer 1. 

Klockan har hunnit bli ganska mycket och båda barnen somnar snabbt. 
Jag lyfter över Tage till spjälsängen och Dagny till växasängen. 
Själv går jag ner och sätter igång en diskmaskin
 och plockar lite i köket och avslutningsvis ett blogginlägg.

En vanlig lördag den 1 december.
23 dagar kvar till julafton. 











































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar