onsdag 31 augusti 2016

Det årliga stallstädet

När jag hade hästen hos min kompis Helené så storstädade vi alltid stallet grundligt en gång per år. Varje sensommar stod vi och gnodde tillsammans. 

Jag tänkte försöka införliva denna tradition även här hemma. Det var så mycket tristare att städa ensam men nu är det äntligen färdigt. Boxarna är virkonade, fönstren putsade och överallt har jag dammtorkat. 

Det blir så mycket damm och skit i ett stall så jag tror verkligen att det är en god ide att försöka storstäda en gång per år. 

Jag har under året även haft några punkter kvar på stallets "att-göra-lista". Några av dessa punkter har jag och Anders betat av den senaste tiden. 

Jag känner mig så nöjd med resultatet!

Snart är det bara vattnet kvar på stallets "att-göra-lista".
Vi ska försöka få till det innan vintern. 


Nyuppsatt krok från syster gjord av en gammal hästsko fick pryda sadelkammaren. 
Det kanske blir en hjälmkrok.  

Garderoberna sväljer en hel del, bla täcken och vojlockar. 
Det är skönt att slippa dammet. 

Nylagad, nysmord och rengjord utrustning. 


Kaisas och Oddurs nymålade skor hänger nu ovanför dörren in till stallet.  

Sadelkammaren får även tjänstgöra som hundtrimningsrum.
Därav trimbordet.  

Stallet är så RENT! Med nyuppsatta namnskyltar på boxarna.
: D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar