onsdag 3 augusti 2016

Åska, spackel, begagnat och en fot

Här hemma hastar sommaren i rask takt. Var tog Juli vägen? 

Vi har haft påhälsning av åskväder. Då är det skönt att tända ett ljus och försöka förtränga det läskiga. Jag är faktiskt åskrädd. Det har slagit ner tre gånger under mitt liv. Den ena gången slog det ner i en buss när jag och min kusin var på väg hem från stallet på Ekerö. Jag minns att vi just då passerade Drottningholm och att vi alla blev paff. Busschauffören pratade i micken, lika förvånad han att vi just blivit träffade av blixten. Den andra gången det slog ner befann jag mig på sommarkollo. Vi satt inne i huset och spelade spel när det slog ner i kollohuset (som hade åskledare). Tredje gången  var för ett par år sedan. Det var här hemma. Det var ett sådant oväder så jag var tvungen att ställa mig och titta ut genom fönstret på eländet. Just då slog det ner i elaggregatet till hagen som satt precis utanför fönstret framför mina ögon. Det blev till att köpa nytt... 

Men som sagt, man kan ju låtsas att det är trivsamt med åskväder...


Anders varvar augusti med mycket Dagnytid, byggtid och annat som hör semestern till. 

Verkstadsbygget har kommit så långt som till spackling! 

Dagny har upptäckt sina fötter och greppar saker. 
Det är så mycket roligare att följa hennes framsteg och utveckling
 än vad jag hade kunnat föreställa mig. 

Två barnfamiljer skall flytta från byn. De har haft loppis och jag har införskaffat mycket bra saker till Dagny. Jättefina begagnade saker har vi fått tag i. Tripptrappstol, staffli, barnbord plus stolar, duplo, bilbarnstol, leksaker, barnböcker mm. Begagnatmarknaden för barn är fantastisk! Jag vill att Dagny ska ha bra saker, men jag lägger hellre våra pengar på annat, än att allt måste vara nytt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar