fredag 22 maj 2015

HundKULs öppna träning på Stortorget

Igår packade vi in oss i Johannas bil. Kenzo och Aska i bagaget och Winston framme vid mina fötter. Jag, Anne-Lie och Johanna, samt andra i hundgruppen försöker att samåka de 3,5 milen när vi ska in till stan och hundträna tillsammans. 

Igår var det återigen öppen träning i HundKuls regi. http://www.hundkul.se Vi skulle träffas och träna på Stortorget i stan. Vi blev ca 8 hundar och mattar som fick övningar av Anja att träna på, i störning av allt som skedde normalt på torget samt intill övriga hundar, 

Winston var så duktig och fokuserad på mig, och en del som vi tränat på gick så fint. Hans pipande när det inte händer så mycket hördes nästan ingenting av, och hans intresse var riktat mot mig och inte de andra hundarna mm. Det framkom två saker (varav en ny), som vi måste träna mer på. 

Nämligen att han kan börja skälla, typ ge mig godis skall. Samt att när de andra började kampa eller ropa glada inkallningskommandon till sina hundar som sprang till sina ägare blev han väldigt taggad och ville springa efter och leka med dessa. 

Mer träning i störning av glada, lekande och stojande hundar och ägare! Anja gav mig bra tips om hur jag ska göra och träna i dessa situationer. Samt sa att jag borde be mina hundkompisar att vi arrangerar denna typ av störning tillsammans. 

Winston är en helt otrolig hund. Rolig, läraktig, lugn och taggad på samma gång. Lätt att få upp i varv och även ner i varv. Vänlig, träningssugen, lättlärd, cool i alla miljöer och alldeles alldeles underbar... :D  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar