fredag 2 maj 2014

En vårvinter som övergick i vår...

Äntligen är våren här! Storspoven och Tranorna har kommit med sina karaktäristiska läten och sjunger ut sin vårmusik. De senaste månaderna har varit innehållsrika. Här kommer en liten sammanfattande uppdatering:  
 
Jag och Norma har tränat och myst med hundgruppen i Häggenås. Det var härligt att träffa alla mattar och hundar igen. Några av oss i hundgruppen gjorde även ett väldigt ickehundigt besök på Relaxavdelningen på Storsjöbadet. Det blev en skön eftermiddag utan hundar!
 
Min lilla storasyster kom upp och besökte oss några dagar. Vi åt god mat och red en hel del tillsammans. Syster blev mkt förtjust i min fina Oddur! :-D Och spanade med skräckblandad fascination på alla björnspår som vi såg i den tinande vårsnön på ridturen...  

Norma och jag fortsätter att åka till Bräcke hundarena där Rapportkursen via Alma Hundskola fortskrider. Det är SKITKUL tycker vi!!! 

 
Jag och min stallkompis Helen packade in hästarna en helg och for till Husås där vi red en riktigt fin skogstur med andra islandshästar och mattar.
 
Fortsättningskursen i agility på F4-hundcenter nådde sitt slut. Jag och Norma saknar agilityn för den var ju också SUPERKUL!

Några nya gaddar pryder min lekamen. LOVE!

Helen och Snacken for till Wången och tävlade. Jag och Petra hejade fram dom till en 2:a placering! ;-P

 
 
Ibland gör vi besök in till den stora staden och äter en bit mat och dricker en öl eller två.

Jag och Oddur har tillsammans åkt iväg på vår första helgkurs på Dille gård. Vi övade på olika saker, red i ridhus för första gången och träffade andra islandshästgalningar från både Ö-vik, Lycksele, Oviken och hade en helt ljuvlig helg!!
 
Annat som hänt är att jag bytt jobb och i skrivande stund planerar jag för ett litet hästäventyr i Norderåsen. Planering av maskinhallsbygge och stallplaner är också något som okkuperar tankarna en del.
 
Livet är härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar