söndag 25 maj 2014

Mer Rapportträning

Parallellt med den Rapportkurs som jag och Norma går i Gällö så tränar vi ju en del här hemma också. I veckan fick vi sällskap av våra kamrater som också vill nosa på Rapport.
 
Jag skickar iväg min kanonkula till mottagare Anne-Lie.

som belönar Norma när hon kommer fram.

Kenzo hade ett enormt driv ut som sin matte Anne-Lie.

Han for också iväg som en raket.

Här får Kenzo belöning när han kommit fram.

Lilla Flizan var också med och jag tror att hon var den största Rapportstjärnan av alla dom hundar jag nu tränat med. Hon gjorde allt "by the book" liksom. Hennes enda nackdel är de små benen som inte kan bli lika fartvinnande som en stor hunds. Så häftig!! Hon visar återigen sig vara en stor brukshund i en mycket näpen och liten förpackning.
 
Här tränar vi lite passivitet i stationsområdet.


Även mattarna kör passivitet och kaffedrickning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar