torsdag 1 augusti 2013

Tillbaka i vardagen.

Skånevistelsen fortsatte att vara Lovely. En kväll besökte vi två vänner i utanför Klippan som bjöd på vildsvinsfilé. En otroligt skön och trivsam kväll.

På hemvägen gjorde en visit hos mitt kusinbarn i Tingsryd. Hon har både hunnit att gifta sig och skaffat tre barn sedan sist vi sågs. Det var verkligen kul att ses igen, och det hördes lite märkligt när Rebecca berättade för sina barn att jag var morfars kusin... ;-)

Sista etappen på semestern avslutades där vi började. Nämligen några dagar hos mina föräldrar i Stockholm. Vi badade i Mälaren och träffade både moster och gudmor.

Dagen före jobbet kallade så rattade Anders Ford 56:an mot Jämtland igen. Vi fick en solig och varm semester och jag känner mig otroligt nöjd, speciellt när man kom hem till ett riktigt kallt och uselt sommarväder hemma, som tack och lov ersattes med värme och sol tillslut.

Vardagslivet är också skönt. När jag inte är på jobbet så är vi i Lugnvik och hjälper mina svärföräldrar att måla om huset, eller så är jag och Norma på vår fortsättningsagilitykurs. Silver går fortfarande på rehabilitering för ryggen. Vi träffar vänner och jag varvar ridningen med Oddur på ridplan och i skogen.


Det blir stopp på loppisar och sommarcaféer. För några dagar sedan fick vi besök av en väninna Lea från Norge. Det är även hon som tagit bilden på Oddur. Lea är även hon hästtokig. Vi red varje dag tillammans. En av dagarna blev det en riktigt skön skogstur här hemma i byn. Lea tyckte att vi hade fantastiska ridvägar, och det har vi ju också!

Vi hade ju även tänkt hinna med en del nyttigt här hemma i sommar. Men vi får nog lägga på ett kol för det har redan hunnit bli den 1 augusti!



2 kommentarer:

  1. Det låter som om ni har det ungefär hur bra som helst och alldeles fullt upp!

    Morfars kusin... Det är på ungefär samma plan som att makens syster fått barnbarn... och han därmed blev gammelmorbror vilket ju gör mig till gammelmoster. Ojoj.

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja, det är nog bara att vänja sig... ;-) Ni lär väl också ha fullt upp med nyhuset och allt! ROLIGT!

    SvaraRadera