lördag 3 augusti 2013

Båttur, Bad och Bäverspaning

I närheten av där vi bor rinner en lång fjällälv vid namn Hårkan. Idag tog jag en båttur tillsammans med två vänner i Hårkan. Vi tog oss en bit uppströms.

I en fin liten vik band vi båten i ett träd och sedan följde en härlig simtur innan vi fikade och fortsatte ytterligare en bit.
 
Johannas hund Aska var glad över att få följa med och simma.

På vissa ställen var det mer strömt än på andra. Då var det smidigt med en liten motor.

Bävrar finns det gott om. Här har några flitiga byggt sig ett bo. Tyvärr såg vi inte till bävrarna.

När vi efter några timmar kände oss nöjda med uppströmsresan la vi upp årorna och lät strömmarna föra oss tillbaka i avkopplande tempo.

Jag skrek högt när plötsligt hela fötterna började killas. Jossan skrattade och talade om att det bara var småfiskar som kalasade på mina fötter... När även jag hade konstaterat vad det var så fick de hållas. :-)
 

 
Det har varit en riktigt härlig dag på och i fjällälven. Batterierna är laddade!
 

2 kommentarer:

  1. Haha, det är sådant där småfiskkalasande som folk i städerna betalar dyra pengar för :D

    SvaraRadera
  2. Samma tanke slog även mig... :-)

    SvaraRadera