söndag 23 maj 2010

Springmeet Östersund

Igår var det bilträff. Den årliga tillställning Springmeet på Optands flygfält arrangerades av SHRA och Jämtlands veteranbilsklubb. Jag och Anders hoppade in i Suggan och for dit. Det var många fina bilar att spana på, och många trevliga människor att träffa.

Här rullar Norderåsen crew in med mig och Anders i Suggan. M och O i Chevapickisen och bakom dem Jeanette och David i Saab-cabben.

Anders, jag och Anna står och språkar.

Det var bra med ett liveband under träffen. Var det Billi Opel månne?

På marknaden fyndade jag dels detta fina skattemärke till Suggan,

och dels dessa fina vykort.

Av Alf och Anna fick vi denna förtjusande balla lampa! Love it!

4 kommentarer:

  1. Fin lampa! Och vykortet med hängmattorna är skönt. Hur kom de upp i dem? Det ser ut att kunna finnas krokodiler i det vattnet.

    SvaraRadera
  2. Karin på FOX: Lampan är orginell, den går även att dra upp och förkorta! "hisslampa"... Gillar äldre vykort så jag var bra tvungen att slå till. Undrar förståss också hur hängmattebrudarna lyckats ta sig upp. :-D

    SvaraRadera
  3. Härligt att se den gamle volvon på vägarna igen,,,, bra jobbat

    //Boije

    SvaraRadera
  4. Boije: Visst är hon tuff! Vi hade springmeets tuffaste volvo, och ni hade springmeets tuffaste barnvagn!!! (såg den på mils avstånd!) :-D

    SvaraRadera