söndag 6 september 2009

Första helgen i September

Efter en lång och intressant föreläsning om Kor puttrade jag hem till Norderåsen. Jag och Anders såg fram emot besök av våra goda vänner Mathias och Sabina från Uppsala. På kvällen dök de upp, ett kärt återseende. Vi umgicks och hade trevligt!


På lördagsmorgonen begav jag mig ned till stallet, gjorde iordning Guinness och red till volten. Där fick jag en privatlektion, och som alltid är det galet givande! Därefter blev det att snabbt skynda sig hem, fixa lite och sedan åkte jag in till stan. Där mötte jag tre goda vänner från sjuksköterske studietiden. En av dem Sabina igen! Vi hade mycket att ta igen så det blev cafébesök på Törners i Östersund och massa prat, prat prat!
Tillbaka hemma så bjöds det på middag i Stationshuset av Jeanette och David. De hade även hyrt film så dagens avslut blev pricken över i:et!

Idag har jag och Anders ägnat våra potatisar lite kärlek. Vi har slagit av blasten för att potatisen skall börja tillverka sina skal. När det var avklarat sammlade vi även ihop blasten. Troligtvis kan vi ta upp våra knölar nästa helg. Vi håller tummarna för bra väder då!

När vi kom hem så fick vi hjälp, helt oplanerat av en vänlig person att gräva bort inte mindre än 6 störiga stubbar från trädgården och vi passade på att fälla två sjuka / halvdöda björkar, så att även dessa stubbar kunde tas bort på samma gång av den snälla grävmaskinisten!!! Det känns som ytterligare en detalj på den milslånga "attgöralistan" kan strykas! Nu skall vi plantera nya små björkar där det nu är grävt!

Nu skall jag ägna en stund till att förkovra mig i vallens, och ogräsets spännande värld.

Ikväll är det återigen dags för ett möte med övriga förtroendevalda i byns nöjsekommité! Här skall planeras HÖSTFEST!

3 kommentarer:

  1. Här är det också dags att ta upp mandelpotatisen :)
    Jag är galen i mandelpotatis och håller med de som säger att... det finns grispotatis å så finns det mandel ;)
    God skörd!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du har hittat något som du tycker är kul. GRATTIS
    Kerstin och Susanne

    SvaraRadera
  3. Christina: Mandel har jag bara ätit en gång, tror den var god då, men tyvärr tog lixom surströmmingen i överhand den gången... ;-)

    Kerstin och Susanne: Tack snälla ni! Hoppas ni har det bra! Kram Emma

    SvaraRadera