tisdag 22 oktober 2024

Min tisdag

Min tisdag började med jobbmorgon efter jobbdygn. 

Därefter for jag till olika adresser i Torvalla och hämtade upp mina senaste inköp till barnen. 

Barn från 7 år och uppåt måste ha en så kallad skyddshjälm. Alltså en riktig säkerhetsklassad hjälm när de åker snöskoter, fyrhjuling, moped, mc, osv. 

Barn under 7 år får i snöskotersammanhang, använda andra lämpliga hjälmar, då tyngden av säkerhetshjälmar kan vara en risk för små barnhuvuden och barnnackar. Exempelvis slalomhjälmar, lekhjälmar, ridhjälmar etc. Men inte efter 7 års ålder som sagt. 

Det var sålunda dags för Dagny, som fyllde 8 år i våras att få en lämplig hjälm. En sådan fann jag begagnad på en köp och säljsida på nätet. 

Idag efter jobbet hämtade jag upp hjälmen på en adress i Torvalla. På en annan adress i samma område hämtade jag upp en varm vinterjacka till Tage. Den var fin, osliten, nytvättat och hade många bra integrerade reflexer.

Jättefina begagnade saker! 

Sen for jag hem och slängde i mig en matlåda fiskpinnar och spagetti.

I stallet mötte jag upp Lisa. Vi red en jättehärlig ridtur tillsammans. "Vinterstigen" nedanför järnvägen. Ljuvligt! 

Kaisa rullade sig njutningsfullt i leran i hagen efteråt. Jag funderade på att skicka en bild till Maja som var här igår och bara pysslade, borstade och mös med hästarna i stallet. 

Hästarna är så lortiga denna tid på året! Det är liksom lönlöst att gno på dom. Men mysstund är såklart aldrig lönlös. ❤

Därefter hastade jag iväg på utvecklingssamtal för Tage som nu gått i skolan i ca två månader. I skolsalen väntade Tage, Anders och Tages lärare Britt-Inger. Vi fick reda på många fina saker om vår son som gjorde oss om möjligt! Än mer stolta över honom! ❤

Efter utvecklingssamtalet så åkte Anders tillbaka till sitt jobb Jämtab i Häggenås och jag plockade med mig Tage, Dagny och Elsy och for hem.

Barnen lekte och jag började med middagen. Blodpudding, morot, apelsinjuice och potatisbullar. 

Tage och Elsy bytte om och sen for vi ner på sporthallen. Det var dags för deras Bollkul

När vi kom hem var barnen trötta. De fick se ett kortavsnitt av en tecknad film i sängen. Sen somnade de båda.

Tack för idag! 

Dagnys nya skoterhjälm.
Hon blev riktigt glad för den, 
fast den inte var rosa. 💗

Tages nya vinterjacka med reflexer ovanför fickorna och en reflexrand nedtill. 

Samt en stor reflex på huvan.

Batteriladdning i skogen med Lisa och hästarna. ❤



Lisa och Kaisa. ❤❤

Bollkul för de  mindre barnen i sporthallen.
Vilka grymma ideella föräldrar som ordnar detta! 
TACKSAM! 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar