tisdag 17 september 2024

Hobbydag

Dagen började med jobb. Sen blev det en skön ridtur med Lisa. 

Därefter hämtade jag Dagny, Tage och Elsy på skolan. Efter lek så åt vi blodpudding till middag. 

Sen for vi till Tigervallen. Där mötte Anders upp med oss. Tage och Elsy hade Bollkul-träning. Så bra! 
Samtidigt pågick en spännande fotbollsmatch mellan Häggenås äldre pojklag mot Strömsund. 

Vi släppte av en nöjd Elsy och fick med oss fina hemägg av Mikael. Sen gjorde vi kväll här hemma med kvällsfika och kvällsläsning. 

Tack för denna fina dag. 


Vid detta torp har jag för mig att någon sagt att det var hundutställning för många år sedan. 


Härliga höst. Härliga ridturer. 

Elsy, Tage och Dagny i klättertagen
när jag hämtade dem på skolan idag.

Elsy. 🥰

Duktiga!

Svensk blodpudding, 
nykokad lingonsylt och svenska morötter. 
God, nyttig, billig och energirik middag. 👌

Bollkulträning för de små och 
pågående match för de äldre på Tigervallen. 

Jag och Dagny. 
Hon tyckte om att titta på matchen
 mellan HSK och Strömsund. 
Jag ville även hinna titta på Tage och Elsy.

Häggenåslaget med Gustav, Viktor och Valter 
möter Strömsund på Tigervallen. 

Lisa, Annelie, Ulrik och David 
hejjar på sina duktiga killar.

Karo får vara fotbollshund igen och bli klappad av barn och vuxna. 🥰

Vi fick prima hemväg av Mikael 
när jag lämnade Elsy efter fotbollen. 🤗

Efter kvällsfika kikade vi på den vackra solnedgången bakom Åre. 
Sen googlade vi om världens snabbaste bilbyggeförsök: Blodhunden.
Sen läste vi i näst sista boken 
om Karma och Jonar. 
Slutligen var det god natt. ❤





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar