söndag 15 september 2024

Alldeles mör

I två dagar har jag fejjat i stallet. Vädret var perfekt för att vara ute hela helgen och gno med stalldörrana på vid gavel. 

Tage har hjälpt till med sopning och dammsugning. 

Boxar och kaninernas djupströbädd är utmockade och en del av den kärrade jag upp till pallkragarna. Stallet, fönster och inredning är dammsugade och somliga partier såpaskurade.

Jag har gnott så händerna är aldeless nariga. 

Vojlockar och grimmor är slängda i tvätten och rena är framtagna. Dynor och höpåsar är dampiskade. Röran i sadelkammaren är upplockad och rummet är städat. Väggklockan är våttorkad, nytt batteri insatt och den rätta tiden är inställd. 
Nästan. 
Jag ställde in vintertiden på en gång. Det är iallafall snart dags för den. 

Kaninerna box får stå och torka upp nu sen ska det nyskurade kaninhuset ställas tillbaka, den större begagnade höhäcken ska skruvas upp och nytt strö ska in. Sen är allt klart!
Så skönt!!! 

I torsdags kom hovslagaren och satte på vinterskor, om jag behöver skruva i brodd innan hon är tillbaka om 8 veckor. Stallet är storstädat inför vintern och till veckan ska jag ringa veterinären och boka tid för vaccinering av djuren. 

Anders har ägnat dagen till att se över min nya bil och mekat med den. Han har beställt reservdelar till den och satt in en stereo vi hade hemma, för det fanns ingen. 

Dagny har haft ett toppendygn hos sin kompis Nelly och ikväll var det dans igen. 

Tage har haft besök av sin klasskompis Frode och de har lekt och haft roligt tillsammans. 

Jag känner mig så nöjd med den här helgen och allt vi fått bocka av. Så många bra saker inför vintern! ❤
Nöjd och game over. 

Och trots att vi jobbat på har ändå barnen haft det bra med kompisar, lek, hjälpa oss, sova över, lördagsmys och Nour och Anna-besök i fredags. 

Tack! 




















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar