torsdag 2 maj 2024

Valborgsmässoafton 2024

Det har varit Valborgsmässoafton. Den började med jobb och sen drog jag och Lisa ut på en superfin ridtur. Solen sken och det var plusgrader. Smältvatten rann i diken och på vägen. 

Vi testred en väg som vi inte kunnat rida i vinter pga snö. Men nu hade det smält bort så pass att vi tog oss fram igen! Inte hela rundan men vi kunde rida en lång väg innan vi vände hemåt igen. Hästarna var pigga och glada och sträckte ut i en lång galopp från Drolet och vägen tillbaka till byn. 

Efter turen tog vi en "after ride" på verandan med lite ost och kex, jordgubbar, cider, kaffe och te. Jättemysig start på Valborgsmässoafton med min fina vän! 

Barnen kom hem och stack iväg på sina cyklar och mötte upp kompisar. 

Kl 18 begav vi oss till Föreningshuset. Några bybor hade fixat supergoda hemmagjorda hamburgare med lokalt kött och pub. Jättetrevligt ordnat! 

Kl 19 tändes brasan. Vi njöt av värmen, av starten på den ljusa årstiden och sällskapet av vänner och bekanta. 

Barnen hade superroligt tillsammans med sina kompisar och jag träffade och samtalade med dels vänner som jag träffat ofta, men också med grannar och bekanta som jag inte pratat med på flera år. Vad många fina och trevliga personer som bor i den här byn!

Det blev en så himla bra Valborg! 








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar