söndag 5 maj 2024

Stor vårloppis i Häggenås

För ett tag sedan bokade vi ett bord på en stor vårloppis i Häggenås som sjösattes av ideella krafter. 

Jag hade tänkt att sälja själv tillsammans med Britt-Inger. Vi pratade ihop oss och bokade ett varsitt bord. 

Men när vi samlat våra utrensade saker från vintern så hade vi väldigt mycket! 

Anders och barnen, i synnerhet de små, ville också vara med. Vi tänkte att vi kan börja så, så får man se sen. Men dom fick en så himla rolig dag! I sporthallen hade de massor av kompisar och ena änden av hallen var öronmärkt till just lek. 

Barnen sålde, köpte gosedjur och leksaker, fikade, köpte godis och lekte ännu mer. Dom fick en superdag utöver det vanliga! 

Min strategi för dagen var att bli av med så mycket saker som möjligt, därför satte jag väldigt låga priser. Min andra strategi var att inte gå runt själv och handla. Trots att det var ett utmärkt tillfälle för det. 

Vi sålde faktiskt en hel del. Det kändes jättebra. Det som blev kvar ska vi skänka till någon av välgörenhetsloppisarna i stan. 

Med hem följde även det som barnen köpte, ett par gymnastikskor till Tage samt en klänning plus skärp för 20 kr, en blus för 10 kr och ett par helt oanvända jeans med prislapp kvar för 70 kr till mig. Sen fick jag också en fin prickig klänningtunika av Julia, som var initiativtagaren till denna loppissuccé! 

Under några timmar på slutet av loppisen åkte Anders och Tage hem en sväng. Anders passade på att laga vår volvo. Han bytte alla bromsbelägg fram, bytte en styrled och satte på sommarhjulen. 

Tages kompis Alfred kom förbi med på påse urväxta kläder till Tage. Så snällt! Tage (och vi) blev jätteglada! 

På em/kvällen var vi alla så trötta! Barnen cyklade ändå iväg till Anna. Jag lagade spagetti med kassler och svampsås till middag och hade sen filmkväll med Tage. Bilar 3. Dagny stannade kvar ett tag till hos Anna. 

Tack för en toppensöndag! 

Rymligare bil får man leta efter! 👌🤩

Tjejerna säljer grejer. 

Min fina 10 kronors blus. 

Britt-Inger och Anders.

Anna med sin lilla Kim som
 snart blir 6 månader. 

Min fina 20 kronors klänning. 
(i kalla färger) 👌

Jag är loppissäljare för ovanlighetens skull.
Iförd loppiskjol, loppisblus, loppisarmband,
loppisskor och med den nya loppisjeansjackan
hängandes på stolsryggen. 🌟🌟🌟

Ida och Clara. 

Tages nya gympaskor 20 kr. 
Han blev väldigt nöjd 
och drog på dem direkt! 

Jag och Britt-Inger, som hjälpte oss att sälja
somligt som ej rymdes på vårat bord.  🥰

Tjejerna haffade ett eget bord och sålde vid. 
Dom var superduktiga. 
Dagny var entreprenörig 
ut i fingerspetsarna! 😄 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar