måndag 24 april 2023

Passande kopp för dagen

Efter en intensiv helg har hela huset börjat förfalla. I sanningens namn hade nog förfallet startat redan innan helgen... 

Kläder, lera, hundhår, diskberg, skitiga ytterkläder, en wc som börjar ropa: dags att skuras! 

Barnens rum har börjat rotas igen och ren tvätt skall vikas in. Strumpor skall paras ihop och leriga stövlar behöver rengöras. Tvättstugan är så hemskt att jag bara vill blunda och stänga dörren. 

Jag tänkte att jag skulle göra ett litet ryck igår när Anders satt med bokföringen i flera timmar. Han lyckades få klart allt men jag orkade inte göra ett dyft. 

Därför har jag laddat med en full perkulator kokkaffe och en väldigt passade kaffemugg denna morgon. Idag skall här städas tills det är dags att fara på jobbet. Jag kommer långt ifrån hinna allt, men jag kan börja.  



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar