fredag 28 april 2023

Mat mat mat

I mitt jobb som personlig assistent har jag en väldigt lyxig jobbförmån. Nämligen att äta mat på jobbet. De måltider som infaller under mitt arbetspass äter jag tillsammans med min medborgare. Igår blev det en väldigt enkel men ack så god middag. Panerad fisk, potatis, morot och stuvad spenat. 

Efter avslutat jobbpass for jag och handlade. Jag har börjat göra som mina mor och farföräldrars generation. Handlar i en rad olika affärer. Efter att jag åkt min lilla affärsrunda kunde jag fara hem med flera prima svinnklipp. Det är som vinst varje gång jag hittar mat på extrapris! 

Därefter hämtade jag barnen och sen styrde vi mot badhuset. Vi var alla så trötta när vi kom hem att kvällens middag blev te och knäckemacka med svinnbrie och svinntomater samt svinnkiwi till efterrätt. 😁

Undet tiden vi badade så kom medryttarsystrarna Maja och Stina och tog ut hästarna. Anders spenderade kvällen på föreningshuset då vi ordnat en dockteater där ikväll om konstnären Primus liv. 




















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar