måndag 14 mars 2022

Sista sportlovsdagen

Igår söndag blev en mycket bra och innehållsrik dag. Det var även barnens sista sportlovsdag. 

Tage väckte mig tidigt. Jag klev upp och tog tag i köket som grott igen under helgen.  Efter utfodring av hundar och hästar satte vi oss för att själva äta frukost. 

Därefter provbakade jag en Silviakaka för första gången inför dagens fikabesök. Under tiden gjorde Anders ett pass uppe i "djungeln" och gallrade ur ett lass träd till årets vedlager. 

Klockan 12 var han tillbaka och då kom Micke och Britt-Ingers barnbarn Sofia. Vi hade nämligen bestämt att ta en ridtur tillsammans. Solen sken från en blå himmel. När vi kom tillbaka fikade vi kakan ihop. 

Därefter tog jag, barnen och hundarna en långpromenad på skoterspår och sen upp till torpet. Vi inspekterade musbajstillståndet. Det så okey ut. Under tiden passade Anders på att såga ner ytterligare ett lass med blivande ved. 

Vi gick gick hem och lagade middag. Fläskkotletter och potatismos. Tage var så trött att han somnade vid bordet. 

På kvällen fick jag en fin bild från mina föräldrar. Dom var och firade min guddotter Dolores på födelsedagen. Blev så glad för bilden. Längtar efter dom. ❤























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar