söndag 6 mars 2022

60 års kalas i slalombacken

Vilken fin helg det blev  med gemenskap med människor vi tycker om. 

På fredagskvällen kom barnens faster Inger och farbror Anders hit. Vi åt middag tillsammans och pratade om sådant som både berörde kriget men också annat. De båda är sådana människor som genom sina jobb och sin fritid ängnar stor del av sina liv till att hjälpa andra som inte har det så lätt. Det kändes skönt att träffas. 

På lördagen var det 24 timmars jobb som stod på agendan för mig. Barnen och Anders for till Lugnvik och blev bjudna på lunch av mina svärföräldrar. Sen åkte dom på Jula. Dagny hade med sig spargrisen och köpte ett lego hon längtat efter en tid. En lastbilsbärgare med tillhörande bilar. Tage köpte en liten Monstertruck.  

På söndagen var det dags för Mickes 60-års kalas i Gällös skidbacke. Det blev en makalöst fin dag tillsammans med Micke, Britt-Inger, deras tre barn, deras ingifta och 6 barnbarn. Dagny la beslag på Sofia som åkte med henne i de brantare backarna. Tage la beslag på Micke, och sedan Anna som premiäråkte både knapplift och grön backe med honom. Han var så lycklig och sken som en sol! 

Själv ställde jag mig igen på ett par skidor efter ett över 20 års långt uppehåll! 😳

Jag åkte både knapplift, ankarlift  grön backe och blå. Det kändes lite ringrostigt till en början (jag har ex aldrig åkt med carvingskidor tidigare) men efter några åk gick det bättre. Lite som att cykla - kroppen minns. 

Vi blev bjudna på kolbulle, kaffe och tårta, fick så mycket stöd med barnen i lift och backe. Det var en ljuvlig dag och underbart att skingra tankarna en stund från ett Europa i krig. ❤🙏




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar