söndag 12 december 2021

Kenzo 12 år

 Idag fyller en riktigt fin Schäfergubbe 12 år! 

Wellegårdens Mikado (Kenzo) har jag känt lika länge som hans matte. Jag, Norma och Anne-Lie och Kenzo har gått flera kurser, promenader och tränat mycket tillsammans. Kenzo kom så bra överens med mina gamla Schnauzertikar Silver och Norma. 

En gång när jag passade Kenzo var vi ute i trädgården tillsammans, eventuellt var schnauzrarna också med. Jag stod längst ner vid vägen och skottade bort snö vid staketet. Plötsligt kom en minibuss full av män som stannade till på vägen på andra sidan staketet. Männen i minibussen kikade sig runtom och verkade diskutera med varandra. Som att de letade efter något. 

En händelse som jag reagerade på. Den urskilde sig. Jag hejjade på männen (som jag brukar). De hejjade tillbaka, la i 1:an och körde vidare genom byn efter en stund. 

Efter en tid, inte lång, fick ena halvan av byn inbrott i sina uthus. Nästa vecka fick andra halvan påhälsning i sina uthus. Mycket stals. Vi klarade oss vid båda stöldräderna. Jag tänker att det var Kenzos förtjänst. ❤

Grattis till fina, trogna gamla Kenzo på 12 års dagen! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar