måndag 27 december 2021

Annandag jul

Annandag jul kom. Den ursprungliga planen var att fara till Oviken och ha släktsamnankomst med barnens Fastrar, Farbröder, kusin Esther och Farmor och Farfar. 

Tyvärr är vi fortfarande inte helt friska och min lätta förkylning eskalerade till en Mans cold igår. 

Så istället sadlade jag Oddur och tog en ridtur för första gången på väldigt länge. Gas, broms, och styranordning funkade och han kändes precis som vanligt. Fantastiska häst! ❤

Under tiden byggde Anders och barnen ihop legot de fått i julklapp. När jag kom in igen passade Anders på att dra iväg på en lite längre skotertur. Efter matintag gick jag, barnen och hundarna ut och åkte kälke. Tage fick sitta lite på Kaisa och när Anders kom tillbaka tog han en extra liten tur med barnen på skotern. Dom gillar verkligen vår snöskoter! 

Mörkret hade lagt sig. Jag och Tage gick in. Dagny stannade kvar ute med Anders i flera timmar och hjälpte honom med veden. 

En bra dag trots förkylningar. En trist sak var dock att vi fick ställa in besöket av min älskade kusin och mina ljuvliga Gudbarn. Vi hoppas att alla är friska och att de kan komma några dagar lite längre fram i vinter istället. 🙏❤



Igår satte jag på mig min
 fina julklapp från Anders. 
Livets träd från den 1000 år gamla Ytterhogdalsbonaden. 🥰

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar