söndag 10 oktober 2021

En mammadotterhelg i Åre

 För några veckor sedan  bestämde jag och Dagny att vi skulle göra något roligt denna helg. Bara hon och jag. 

Hennes önskemål var att vara i naturen, ta med fika och träffa sin morbror och moster. Egentligen ville Dagny att vi skulle åka till Hårkan vid stigen där naturen stupar brant ner mot älven. Alla önskemål blev tillgodosedda förutom att Hårkan byttes mot Åre. Efter ridskolan i Ås på lördagsmorgonen for vi västerut. 

Lördagen bjöd på ett strålande väder. Vi tog oss en fjälltur runt Mörvikshummeln. Väl uppe fikade vi och njöt av sol och utsikt. Dagny gladde sig åt bergsbestigningen och satte fast en "flagga". 

Därefter blev det pyssel, bastu och gomiddag. Söndagen var väldigt regning men Tännforsen var lika mäktig och brusande trots regn. 

Vi avslutade med lunchfika efter vår vattenfallsexpedition tillsammans innan jag och Dagny styrde färden hemåt igen. En superhelg som avslutades med "Veras lax" tillsammans med Anders och Tage. (Vera var min farfars syster och min pappas gudmor). En kär släkting till oss.

Efter en riktigt fin helg tar vi oss an måndagsmorgonen med tidig dagislämning för ovanlighetens skull. Dagny ska på kyrkispremiär med andra 5-åringar. Sen är det barngympa på kvällen och jag ska jobba dygn måndag till tisdag. 

Jag är redo med laddade batterier! 👌🤗












Bilder: ER och ES. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar