onsdag 15 november 2023

Mormor och Morfar

Först skjutsade jag och Anders ner barnen till mormor och morfar i Kallhäll. Där tillbringade de sen en fantastisk höstlovvecka. 

De träffade min kusin Carro och sina tremänningar Amanda och Dolores några dagar. De lekte, gjorde pumpor och samlade guldpengar inne på slottet Gamla trekronor samt åt mat i Gamla Stan. De träffade även min moster Britt och min andra kusin Gabbie. 

De var in och åkte över till Djurgården med djurgårdsfärjan och gick på Gröna Lund som hade Halloweentema. 

Ytterligare en dag åkte de ut på Djurgården. Dit kom även min gudmor Eva och tillsammans gick de Vasamuseueet efter barnens önskemål. 

En annan dag åkte de in och lekte i Vasaparken, för att sedan gå hem till min syster och svåger. Där ställde de till med lunch och tv-spels maraton. Andreas hade tom köpt ett spel som han trodde kunde passa barnen. 

Sista dagen var tågbiljetter bokade hem till Östersund för mormor, morfar och barnen. Tåget gick 17:00 från Centralen och anlände kl 22 i stan. För att göra av med energi innan den långa stillasittande tågresan åkte de till Bro simhall och badade på förmiddagen.

Väl tillbaka i Jämtland så var mina föräldrar först med oss i Norderåsen och firade min födelsedag. Därefter åkte de till min bror och svägerska i Ås och bodde hos dom några dagar. 

Slutligen tillbringade de helgen med oss igen för att kunna passa barnen när jag och Anders åkte iväg en natt själva. 

De är verkligen till sån stor hjälp och glädje när de kommer. De hjälper oss med allt från att hämta på dagis och fritids, laga mat, hjälp med djuren, städa, rensa, läsa sagor osv. 

Jag är otroligt tacksam för att barnen har så fina och kärleksfulla mor och farföräldrar. Dom tycker så mycket om sin mormor, morfar, farmor och farfar. 

I måndags eftermiddag skjutsade vi in mamma och pappa till tåget igen. 
TACK FÖR ALLT!!!

En upptäckt som förälder är att det är så otroligt tillfredsställande när ens barn får uppleva spännande saker och ha roligt. Jag mår så himla bra av att barnen får tid, engagemang och omtanke från sin familj. Att de får uppleva gemenskap och kärlek med andra människor och knyta an till andra personer än mig och Anders. Jag tycker det är minst lika roligt som barnen fast jag själv kanske inte ens är med. 















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar