lördag 11 november 2023

Hotell, Spa & 3-rätters

Igår åkte jag och Anders iväg på en väldigt välbehövlig och njutbar överraskningsövernattning. 

Mina föräldrar är i Jämtland och tog hand om barnen. Anders hade bokat en natt på Hotell Frösöpark med spa och trerättersmiddag. 

Det var ljuvligt! Avkopplande spa, supergod mat, sköna sängar och bara sååå skönt! 

Vi checkade in, hoppade i våra morgonrockar och la Cavan på kylning. 

Efter bad, bastu och en liten kaffepaus framför brasan så gnodde vi slutligen oss med skrubbvantar och tvål. Sen duschade vi och gick tillbaka till vårt hotellrum. Vi öppnade vår medhavda chipspåse och Cava. 

Jag piffade och Anders kröp ner i sängen och tittade lite på nyheterna.

Kl 18:30 begav vi oss till matsalen och inmundigade middagen. Röding och västerbottenpaj till förrätt. Anders valde kött till varmrätt och jag fisk. Efterrätten var sorbeglass, jordgubssås och chokladkaka. 

Efter en lång och supergod sittning gick vi tillbaka till vårt rum. Vi pratade en stund och kröp sedan ned i sängen och somnade ganska omgående. 

Frukostbuffén var något extra. Som ett stort julbord ungefär. Det fanns allt. När vi ätit oss nöjda gick vi tillbaka till rummet och la oss igen. Där låg vi och kopplade av tills det var dags att checka ut och sen pulsade vi iväg till vår översnöade Volvo.

Vi for hem till glada barn, nöjda djur och en mormor och morfar. De hade haft det mysigt. Dessutom hade de frostat av frysen, städat golv och fixat med djuren samt hade lunch på gång. Efter maten hjälpte mamma mig att gå igenom mina kläder. Precis som när jag var liten. 

🥰🙏❤️ 

Jag är så nöjd och tacksam för allt! 

Cava på kylning. Redo att smuttas på 
när vi kom tillbaka från spa-avdelningen. 

Riktigt flurväder utanför hotellet. 
Så mysigt väder att sitta nedkrupna i en varm utomhuspool omsluten av värme. 

Mosiga och mysiga efter några 
timmar i diverse bastuar och pooler. 

Födelsedagsklänning nr 2 och hårblommor 
från Syster och Svåger. 



Förrätten. 

Make. ❤️

På språng till lyxhotellfrukostdelux! 🤩
Hungrig och kaffesugen! 
Iförd blus, jeans och stövlar från loppis.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar