söndag 5 november 2023

Halva helgen

Orange varning för snö kom det i fredags. Jag och Lisa passade på att ta en härlig ridtur innan snöandet tilltog. Vi trampade upp stigen i skogen på en jättefin slinga och vi galopperade mycket så lössnön yrde om oss. Hästarna var verkligen pigga och det var underbart att gasa på. 

På eftermiddagen kom mina vänner Maria och LP och hälsade på. De har flyttat till Strömsund men skulle tända ljus i Häggenås kyrka. Jag bjöd på fika och vi hade en mysig stund tillsammans. De hade med sig en jättefin hästmugg till mig i födelsedagspresent. Maria fyller väldigt snart år hon också. 50 år fyller hon. Jag och barnen får åka till Strömsund och uppvakta henne. 😊

Samma fredag kl 17 så klev mina föräldrar på tåget på T-centralen tillsammans med barnen. De har ju tillbringat lovet med Mormor och Morfar och det var dags att åka hem igen. Jag var en smula orolig för förseningar pga snöovädret, men tåget rullade in i tid på stationen i Östersund där Anders hämtade dom. 

De for 17 och anlände 22. Barnen var trötta men hade skött sig så bra hela resan. De hade pysslat, ätit pannkakor i bistron, kikat på plattor och Tage har sovit en liten stund. De kan kivas en del hemma och har mycket energi som de behöver få utlopp för. Men när vi är iväg på saker så brukar det oftast gå riktigt bra. 

Jag har haft jobbhelg och Anders hoppade in och gjorde några extratimmar på sitt jobb på lördagen. Mina föräldrar passade då på att börja rensa i barnens rum tillsammans med dom. Barnens rum är ganska små och de har väldigt mycket saker. Sån otroligt värdefull hjälp! 

Det resulterade i att Dagny ville spara det mesta och Tage rensade ut lite väl mycket. "Ska du verkligen rensa ut båda dina parkeringsgarage Tage?" 
- "JA!" 

De är väldigt olika på den punkten. 

Vi bestämde att vi ska försöka sälja leksakerna de rensar ut nu innan jul och använda pengarna till att besöka Jumpyard i Åre. Det motiverade barnen sa Mormor. 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar