torsdag 26 december 2019

Julafton

Och så plötsligt, efter all väntan och förväntan blev det julafton! Dagnys fjärde och Tages andra julafton.  

Den började för mig med att klockan ringde i arla morgonstund. Strax efter kl 6 pulsade jag ut till stallet och gav hästarna frukost så att de skulle ha hunnit äta upp innan jag och Moa begav oss ut och mötte julaftonens gryning från hästryggen. 

När barnen vaknade vid sissodär halv 7 tiden så låg det både klappar från Tomten i deras julstrumpor och under granen. Strumpklapparna öppnades. Ljus tändes och kaffe kokades. 

Efter frukosten mötte jag Moa i stallet klockan 8 och vi gav oss iväg på en otroligt vacker och mysig julaftonsritt i gryningen.

Väl tillbaka vad det dags att göra oss julfina och ratta bilen mot barnens Farmor och Farfar i Lugnvik. Där var också barnens kusin Esther, Faster Karin och Farbror Samuel. 

I Lugnvik åt vi lunch tillsammans, julbord. Efter det var det dags att bänka sig i tv-soffan och titta på Kalle. Därefter bankade det plötsligt på dörren och TOMTEN! kom med klappar till oss.  

Efter paketöppning åt vi kvällsgröt, fikade och sedan var det dags att klä på två mycket trötta barn och fara hemåt. 

Vi stoppade två sovande barn i säng och sedan fick jag och Anders några timmar på tu man hand på julaftonskvällen tillsammans vid köksbordet. 

En jättefin dag! 💖💖💖


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar