lördag 28 september 2019

Höstdagar

Hösten är här och den är så vacker!

Min 12-åring, min 6-åring och min 3-åring. 

Min 1-åring. ❤

Kaisamys ❤

En dag kom veterinären och vaccinerade alla våra djur.
Oddur, Kaisa, Norma, Winston och Apis! Dagny fick vara stolt veterinärassistent. 

Det dricks kaffe. Massor av kaffe. 

Vi har ägnat oss åt att ta tag i den proppfulla boden. 
Man blev bokstavligen attackerad av saker när vi öppnade dörren!
Vi bar ut ALLT. Gick igenom, torkade av saker från smuts, sopade golvet.
Sen körde Anders och Dagny till återvinningen 
med en hästfinka full av skräp.
Efter det satte vi upp spikar, omorganiserade och 
fyllde boden igen med de saker vi vill ha kvar. 
Från energislukande katastrofområde där vi inte riktigt visste vad 
vi hade och var det fanns till totalt bra och funktionellt uthus. 



Mindfulness och avslappning, tillika hästpyssel i stallet. 

Somliga av höstdagarna bjuder på regn. 

Höstiga hundpromenader. 




Besök på Sagolokalen en fredagskväll. 
Jag, Dagny, Tage, Anne-Lie, Per, Faster Karin och Kusin Esther. 
Dagny pysslade järnet med Irene och vi 
alla hade en jättetrevlig kväll i vanlig ordning. 










Höstväder: Oljerocksväder. 


Anders tog med barnen en lördag till Trygghetens hus. 
De hade öppet hus med brandbilar, helikoptrar, 
polisbilar, räddningsbåtar, ballonger, pyssel mm. 
Ett spännande event tyckte barnen!

Fin ridtur med Moa och Geisli på gamla stigar över nya hyggen. 
Det var fint förr med skogen men fint nu också med utsikt.


Mera höstpromenader. 



Winston på sin favoritplats i hundgården. 
På hundhustaket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar