fredag 22 juni 2018

Den ofrivilliga kladdkakan

I Skåne läste jag ett recept på en rabarberkaka med ett marängtäcke ovanpå som lät sååå god! Så nu när vår vän Petra fyllde år och jag, Johanna och Anne-Lie tänkte uppvakta henne kom jag på att jag skulle baka denna kaka till kalaset. 

Jag använde en sån där form som man kan ta av ramen på. Kakan såg perfekt ut när jag tog ut den efter rätt tid (fast den såg lite dallrig ut). Sen gjorde jag marängen och tyckte att den såg riktigt festlig och god ut.

Väl hemma hos Petra när vi knäppte lös ringen runt kakan flöt alltihopa ut i en enda smet! 

Tur att vi alla kunde skratta åt det och den var faktiskt god ändå. Måste nog experimentera fram hur jag kan få den rätt, för jag vill tro att jag följde receptet till punkt och pricka.

Dessutom hade Petra själv också bakat en smarrig rabarberpaj till oss. : )  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar