måndag 6 november 2017

Marknad och allhelgonaljus

I lördagsförmiddag efter avslutat jobbdygn så mötte jag och Dagny upp med Anne-Lie och Johanna i krokomsporten. Tillsammans åkte vi sedan till höstmarknaden på Rödön. Vädret var klart och vackert. Jag fyndade lite julklappar, en hemstickad pippitröja till Lillan, en jullykta och njöt av den trivsamma marknaden. På några av sakerna jag köpte (bla pippitröjan) gick pengarna oavkortat till ett projekt som hetet "Smile"? Ett projekt som hjälper kvinnor i Afrika som föds med gom- och läppspalt. Det kändes bra att passivt kunna bidra. 

Vi tog en paus i shoppandet och fikade tillsammans inne på bygdegården. Sedan fortsatte vi marknadsspanet ett tag till innan vi hade fått nog. 

Då var det dags att besöka Rödöns kyrka och kyrkogård. Där ligger Anders farmor och farfar (Olov och Elin) begravda. Både jag, Johanna och Anne-Lie är söder ifrån och har våra nära och kära som vandrat vidare på olika kyrkogårdar i södra Sverige. Därför passade det sig så fint att vi tillsammans kunde tända våra medhavda ljus i Rödöns minneslund med vacker utsikt mot fjällen. 

Vi fick också in i den vackra kyrkan och tände ljus och tog en kopp kaffe när vi eftertänksamt mindes de som inte finns hos oss längre. 

Kvällen avslutades med soppmiddag, kortspel, paket och chokladmousse här hemma. Mina vänner ville fira mig då jag (idag) fyller 34 år ung. 






Dagnys nya hemstickade "Pippitröja".





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar