onsdag 15 november 2017

En dag i Åre

Idag åkte jag, Dagny, Anne-Lie och Johanna till Åre. Vi har shoppat lite julklappar på bla Lundhags i Järpen, Åre chokladfabrik. Vi gjorde även ett stopp på toveriet i Undersåker men dessvärre var det stängt. Vi passade då på att istället äta god lunch på Hotell Fjällsätra ett stenkast därifrån. 

Väl i Åre strosade vi runt och kikade i butiker. Vi tog en eftermiddagstår på ett ställe i närheten av torget. 

Hemfärden blev lite svettig då det på kvällen hade blåst upp rejält och det vräkte ner snö. Bitvis kändes det som att jag inte såg ett jota. Trots att jag körde mycket långsamt kom vi så hem till slut. Dagny somnade i bilen och vi andra pratade på. Jag är tacksam att jag hade stabila Jeepen med helt nya continentalvinterdäck.

Det blev en utomordenkligt mysig dag trots den spännande hemfärden.  

Dagny i Undersåker. 1 år och 7 månader gammal. 

Anne-Lie och Johanna. 

Jag och Lillan. 

Mysiga hotell Fjällsätra. 





Dagny provsmakade Åre chokladfabriks jordgubbschoklad. 
(Till stor förtjusning).

På caféet i Åre roade sig Dagny bla med att 
dra upp hela hundpåserullen som låg under vagnen...
Samt hjälpte till att packa upp skötväskan. 😁

Åre torg. 




Jag drar på vagnen upp mot Åre torg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar