onsdag 23 mars 2016

Vinterns återkomst

En fin vårvinter hejdades abrupt av flera dagars töväder när mycket snö smälte bort. Nu har dock vintern återvänt. Det har snöat i jag-vet-inte-hur-många-dagar... 

Det var fint att snön kom tillbaka nu lagom till påsken då så många vill njuta av skidåkning och snöskoteråkning.  

Djuren verkar inte bry sig nämnvärt. Anders är förste skottare här hemma, men han verkar inte heller bry sig nämnvärt... 

Oddur

Anders i Majoren. 

Winston och Norma.

Kaisa.

Kaisa är mycket nyfiken på hundarna. 

2 kommentarer:

  1. Men fy! Jag tycker förvisso om vintern... under vintermånaderna. Men nu går jag här och lyssnar på fågelkvitter och tittar på blåsippor och krokus och tycker att våren är underbar :)

    SvaraRadera
  2. mossfolk: Bedrövligt eller underbart beroende på vem du frågar om all denna snö som fallit den senaste tiden. Jag längtar till våren, men har lärt mig efter 10 år i Jämtland att du inte kan räkna med vår fören ganska långt in i vårmånaderna. Men å andra sidan är den 5:e årstiden VÅRVINTERN ljuvlig! :-)

    SvaraRadera