söndag 20 mars 2016

Vårtrimmad hund

Det var hög tid för Norma att få lite päls avskalad. Till hennes stora förtret... I veckan gjorde jag slag i saken och plockade fram en sportig Schnauzer ur en ganska välpälsad hund. 

Jag utställningstrimmar henne inte, Jag skalar av mer päls än vad som annars är brukligt samt använder kanske lite andra tekniker än vad som sig bör. Men hon får en Schnauzerkostym utan minsta tvekan och hon har en sträv och mycket svart päls. Så helt galet kan jag inte ha trimmat henne under dessa 8,5 åren. 

Dessutom känns det extra bra att tänka på hur mycket pengar vi sparat in under dessa år genom att jag har trimmat både Norma och tidigare Silver själv samt klipper Anders... $ $ $  Pengar som vi har kunnat använda på andra saker. Ett nytt kök tillexempel. : D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar