fredag 3 juli 2015

Långväga gäster

Igår fick jag och Anders besök av två långväga kamrater. C och P-O bor i Skåne men är uppe i Norrland på semestern.

C var en av de första personerna som jag lärde känna i Jämtland. Hon tog mig med på dansmaraton i Ö-vik, älgjakt bortanför Åre och fölmys i avlägsna jämtländska byar samt introducerade mig för urjämtar som pratade brejamska. Hon gav mig en bra start som nyinflyttad med andra ord. : )

Det blir alltid intressanta spörsmål med dessa två. De är mycket intresserade av natur, jakt och friluftsliv och har alltid spännande saker att förtälja. 

Vi ser fram emot att snart träffa dessa och deras fina hundar Birk och Fayak igen. Nästa Skåneturné får vi nya möjligheter till samkväm och det ser jag fram emot. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar