onsdag 8 juli 2015

Miljöträningskurs

I helgen var det dax för miljötränignskurs med Jämtsäker. Kursen, genom islandshästföreningen Gneisti, förlade vi på Österåsens rid och köranläggning. En så in i norden nyttig, lärorik och rolig kurs!!! En varm och solig helg. Ett härligt gäng och en kanonanläggning. 

Att få se hur hästen reagerar, och hur jag kan inverka och skapa trygghet så att hästen vågar hantera sina rädslor utan att fly. En annan viktig sak var också hur jag ska hantera mina rädslor för hästens eventuella motreaktioner. 

Kursens utformning var att man utsatte hästarna för mindre "faror" först och dessa tragglades sedan och byggdes successivt på allt eftersom hästarna accepterade dem. 

Detta är något som jag vill fortsätta med tillsammans med min Oddur! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar