onsdag 18 mars 2015

Ridkurs i Häggenås

Igår kom en riktigt duktig Islandshästtränare till Häggenås. Min vän och stallkamrat tar hem tränare till sig (där jag har Oddur). Det blev en lång och rolig hästdag. Vi var 9 islandshästekipage som fick träna. 

Detta med ridning är så roligt och så SVÅRT! Jag kan bli trött på att jag ridit så mycket men ändå har så mycket att "få till". Vår tränare tyckte det var lite bättre än sist, men att jag måste ligga i för att få till mer tölt. Han gav mig mycket bra tips för hur jag ska träna, och när jag skall sluta. Jag behöver en plan, en röd tråd, och som alltid - kontinuitet. 

Nu har äntligen ridplanen tinat fram efter att ha varit dold av skridskois. Han är verkligen duktig och inger mig motivation. P´åt igen! 


Oddur i sitt fina röda fákurträns. Smörjfritt då det är tillverkat i materialet biotane. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar