måndag 16 mars 2015

Kurs med Winston

Ute på F4 hundcenter på Frösön har jag och Winston påbörjar vår första kurs tillsammans. Vi samt några vänner med deras hundar har fått en skräddarsydd vardagslydnadskurs. Då vi alla jobbar lite udda tider samt har hundar som befinner sig på olika nivå samt ålder har F4 fixat en egen kurs för oss. 

Denna kurs är så bra för mig och Winston. Det blir mycket kontaktövningar, en hel del passivitet och träningsmoment av alla de slag. Att träna i närheten av andra hundar som störning är guld! 

Winston är en klippa. Jag märker att han har tränat en del innan och kan olika kommandon, men han och jag måste ju liksom bli samstämmiga. Och vi har en hel del att träna på. :)  


Zigge och Helené är fokuserade på vad instruktör Tolle berättar.  

Anne-Lie och Kenzo. 

Alla lyssnar intresserat på Tolle. 

Jag och vår nya juvel. 

Alfons och Jossan. 

Patrik och Diesel. 

Till följd av en olycka har jag satt på Winston skvättskydd så jag inte behöver fundera så mycket på eventuella pinkincidenter, utan istället fokusera på träningen. 

Kenzo var nöjd efter kursen och njöt av vårsolen när vi andra stod kvar och surrade. 

Jag ser verkligen fram emot nästa kurstillfälle! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar