torsdag 1 mars 2012

Sverigedagar och snabbvisit till Norge

Efter föreläsning på tordagen förra veckan åkte jag hem till Norderåsen.

På fredagen ställde Anders jobb till med tre rätters middag och dans på gamla teatern för alla anställda. Jag hade en jättre trevlig kväll med dans och sköna samtal.

På lördagen bar det av på rock a billy i Månsåsen. På tisdagen åkte jag och Anders tillbaka till Norge, för igår onsdag hade jag sista tentan i kursen Husdjursnäring.
Efter tentan på onsdagen åkte vi tillbaka till Norderåsen. Vi plockade dock först upp dogsen hos svärföräldrarna där vi även blev bjudna på pannkisar.

Igår var jag så in i norden trött, och somnade som en sten tidigt på kvällen.

Imorse knäppte jag på datorn när jag vaknade och kunde då konstatera att jag KLARADE tentan i kursen Husdjursnäring!!! Viken härlig morgon det blev!

Frukostintag och därefter långpromenad runt byn med Anders och hundarna. På hemvägen muddrade vi brevlådan, och där låg Normas nya röda Hurtta täcke, då de andra jag beställde var för små. Tyvärr blev det bara ett täcke eftersom resten var slutsålda.

Jag har även fått två selar som en norsk väninna beställt till sin schäfertik, och schäfer-buhundsblandis. :)

Vår vän Hjalmar ringde nyss för att tala om att han tittar över på en kopp kaffe, så Anders åkte ned på affen i Häggo för att införskaffa en kaffelängd. :)

Ikväll ska jag våldgästa min vän Sofie och hennes Kleiner Münsterländer, tillika vildskinn i stan!

UNDERBARA DAG!!!

6 kommentarer:

  1. Hur länge är du hemma i Sverige? Hade varit kul och ses :)

    SvaraRadera
  2. jag åker tillbaka till Norge på söndag. Vore trevligt med en date, kanske på lördag? KRAM!

    SvaraRadera
  3. Meen du, jag måste va helt "borta" i skallen, trodde du skulle dra i tisdags, får väll skylla på lång-förkylningen att jag fatta trögt.. ;-) Är ni upptagen imorrn kväll eller kan vi dejta? Middag o lite fredax-mys hos oss, hur låter det? Tror våra män skulle göra nån bytes-grej imorrn em ändå. Vi kan väll höras! Kramen sålänge!

    SvaraRadera
  4. stjärntrollet: jippi! låter mycket mysigt!

    SvaraRadera
  5. Ja, vi siktar på lördag :) Vi hörs!

    SvaraRadera
  6. Vintertass: Fint att vi kunde ses!

    SvaraRadera